Rabu, 5 November 2008

Nukilan rasa


Kenangan itu kadangkala teramat pahit untuk diredah, tetapi ia terlalu manis untuk dikenang. Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan. Andai hadirnya cinta sekadar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir. Kecewa bercinta bukan bermakna dunia sudah berakhir. Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan. Hidup ini indah jika kita tahu menghargainya… Tapi ia amat menyakitkan andai kita melaluinya sambil lewa…

Mr. Adyiz

3 ulasan:

miss effa berkata...

sikit nye catat cte cinta awk..
tulis la pnjg lebar..
biar semue tahu..yek..

fendy_ahmad berkata...

Salam,

Selamat datang ke dunia 'blogging.'

Moga akan menjadi 'blogger' yang mantap dan berkesan penulisannya ;)

lovely Couple... berkata...

Knp kita menutup mata time kita tidur,ktk kita menangis,& ktk kita m'bayangkn?Ini krn hal terindah ddunia x terlihat.Ktk kita mnemukn ssorg yg keunikkannya sjln dgn kita,kita b’gabung dgnnya & jatuh kdlm 1 keanehan yg d’namakan cinta. Ada hal2 yang xingin kita lepaskan,ssorg yg xingin kita tinggalkan,tp melepaskannya bukan akhir dr dunia melainkan awak satu kehidupan baru. Kbahagiaan ada utk mrk yg menangis,mrk yg tersakiti,mrk yg telah & tengah mencari & mrk yg telah mencuba,krn merekalah yg bisa menghargai betapa pentingnya org yg telah menyentuh kehidupan mereka.

Cinta yg sbenarnya adlh ktk kamu menitikkan air mata,& masih peduli terhadapnya,adlh ktk dia x mempedulikanmu & kamu masih menunggunya dgn setia,adlh ktk dia mulai mencintai org lain,& kamu masih bisa tersenyum & berkata...AKU TURUT BERBAHAGIA UNTUKMU... Apb cinta x bertemu bebaskan dirimu.Biarkan hatimu kembali kealam bebas lagi.Kau mungkin menyedari bhw kamu mungkin menemukan cinta &kehilangannya.Tp ktk cinta itu mati kamu x perlu mati b’sama cinta itu.

Org yg bhgia bukanlah org yg selalu mndptkan keinginannya melainkan mereka ttp bangkit ktk mrk jatuh & entah bagaimana dlm perjalanan kehidupan,kamu bljr lebih bnyk ttg dirimu sendiri & menyedari bhw penyesalan x seharusnya ada. Cintamu akn kekal dlm hatinya,sbg p’ghargaan abadi atas pilihan hidup yg tlh kau buat. Mencintai juga bukanlah bagaimana kamu melupakan dia bila dia membuat kesalahan,melainkan bagaimana kamu memaafkan. Bukanlah bagaimana mendengarkan,melainkan bagaimana kamu mengerti,bukanlah bagaimana kamu melepaskan melainkan bagaimana kamu bertahan.
Lebih menyakitkan menangis dlm hati drp menangis tersedu atau mengadu.Air mata yg kluar dpt dhapus,air mata yg tersembunyi akan menggoreskan luka dhatimu yang xkan penah hilang. Sayangnya dlm cinta kita sngt jarang peduli,tp ktk cinta itu tulus meski kau acuhkan,cinta ttp mulia,&kamu seharusnya b’bahagia hatimu dpt menyintai ssorg yg kau sayangi.Mungkin akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti mencintai ssorg bkn krn ssorg itu b’henti menyintai kita,melainkan jka kita menyedari bahawa org itu akan lebih b’bahagia apabila kita melepaskannya.

Namun,biarpun kau benar2 mencintainya jangan lepaskannya. Bila dia x membalasmu mungkin barangkali dia tengah ragu &masih dgn percaya,melepaskannya bermakna kamu benar2 menyintai tanpa suatu balasan. Mengapa x berjuang demi cintamu,mungkin itulah cinta sejatimu. Kdgkala org yg pling mnyintaimu adlh org yg x penah mnyatakan cinta kpdmu,krn kau takut brpaling & memberi jarak satu saat pergi,kau menyedari bahawa dia adalah cinta yg x penah kau sedari. Maka,mengapa kau x mengungkapkan cintamu,bila kau mmg benar mnyintainya,meskipun kau x penah tahu adakah cinta itu juga ada padanya…